ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ |
Кухар . Кондитер . |
Із покоління в покоління передавали люди досвід приготування їжі. Вони дбайливо зберігали всі традиції, пов’язані з їжею, розуміючи, що їжа - основа життя, здоров'я і благополуччя. Ще в Древній Греції виник культ Асклепія, міфічного лікаря-цілителя, що одержав у Римі ім'я Ескулап. Його дочка Гігея вважалася покровителькою науки про здоров'я, а вірною помічницею їх була куховарка Кулина. Вона стала покровителькою кухарської справи, що одержала назву "кулінарія" (від лат. culina - кухня). У найдавніших писемних пам'ятках Вавилона, Єгипту, Китаю й арабського Сходу вже містяться записи окремих кулінарних рецептів. Всесвітню славу отримали вироби французьких гастрономів XIX століття: Карема, Кремона, Ескофьє й ін. Кулінарія як наука виникла лише наприкінці XVIII століття. Розвиток професійної кулінарії пов'язаний з появою підприємств позадомашнього харчування. Виникли вони ще в Древній Русі. Спочатку це були корчми (від слов'янського кореня "корм"), у яких подорожуючі могли знайти притулок і їжу. Потім з'явилися придорожні трактири (від лат. "trakt" - шлях, потік) - готелі з обіднім залом і кухнею. У той же час поряд із трактирами у великих містах стали з'являтися ресторани (від фр. "restauration" - відновлення). Перша кулінарна книга "Поварені записки" була складена С. Друковцовим у 1779 р. Перша кулінарна школа була відкрита в Петербурзі 25 березня 1888 р. з ініціативи професора І.Є. Андрієвського і кулінара Д. В. Каншина. Підприємства суспільного харчування відіграють важливу роль у житті суспільства. І сфера послуг продовжує вдосконалюватися і розширюватися з кожним роком. Домінуючі види діяльності: - прийом сировини та її переробка (добір сировини, перевірка її якості, зважування і відмірювання, просівання, очищення, перебирання, миття, дроблення, проціджування, протирання, змішування різних видів сировини і т.д.); - підготовка напівфабрикатів; - збереження продуктів; - готування холодних закусок; - готування гарячих страв; - готування мучної випічки; - оформлення страв перед подачею їх на стіл; - готування й оформлення страв на замовлення для урочистих заходів; - розробка нових технологій готування їжі, обробки сировини, готування страв і кулінарних виробів. Якості, що забезпечують успішність виконання професійної діяльності: Здібності: - ручна спритність; - здатність переносити значну фізичну напругу; - тонкі смакові відчуття; - високий рівень розвитку відчуттів температури, тиску, дотику, дотикальних відчуттів (уміння вчасно визначити готовність страв за допомогою доторкань, дотику, нюху і т.д.); - гарне зорове сприйняття кольору (здатність чітко розрізняти усі відтінки кольорів), форми, розміру; - добре розвитий окомір (уміння швидко і точно без зважування визначити масу напівфабрикату); - достатній розвиток довгострокової словесно-логічної пам'яті (необхідно завжди пам'ятати основні інгредієнти, що входять до складу виробу, калорійність продуктів і інші значимі зведення); - високий розвиток зорової образної пам'яті, смакової, нюхової і рухової пам'яті; - творча уява; - просторова уява; - здатність переключатися швидко з одного виду діяльності на інший (переключення уваги); - почуття часу. Особистісні якості, інтереси і схильності: - терплячість і витриманість; - доброзичливість і привітність; - відповідальність; - акуратність; - оригінальність; - творчий початок; - винахідливість; - моторність. |
Сторінки історії |
Наші координати |
Сторінка абітурієнта |
Наше сьогодення |
Про нас |